Rozkład dnia

 

RAMOWY ROZKŁAD DNIA W PRZEDSZKOLU

5.30 – 8.00  czas otwarty

  • schodzenie się dzieci
  • rozmowy z  rodzicami
  • czynności opiekuńcze i organizacyjne
  • gry  dydaktyczne 
  • dowolne  zabawy  w  małych  zespołach
  • praca kompensacyjna i wyrównawcza
  • zabawy integrujące grupę                               

8.00 – 13.00  Realizacja  Podstawy programowej wychowania przedszkolnego                                   

  • czynności organizacyjne i porządkowe, zabawy i ćwiczenia poranne o wielostronnym ruchu, rytuał wspólnego rozpoczynania  dnia,  zabiegi  higieniczne,  czynności samoobsługowe
  • śniadanie(8.30 – 9.00)                             
  • czas zadaniowy, zajęcia programowe  dla całej grupy wspierające  rozwój dziecka – bloki  tematyczne  (9.00 – 10.30)
  • czas  zabawowy,  zabawy  dowolne  i organizowane  przez  nauczycielkę       w sali  i na terenie ogrodu przedszkolnego, zajęcia w terenie, obserwacje, poznawanie środowiska, spacery,  wycieczki,  twórcza  aktywność dzieci    
  • II śniadanie (11.00 – 11.20)
  • czas zabawowy, tańce i pląsy, zajęcia sportowe i rekreacyjne, w grupie najmłodszej: odpoczynek na leżakach                             

13.00 – 16.30  czas otwarty

  • obiad(13.30 – 14.00)     
  • słuchanie bajek i baśni,  zabawy dydaktyczne,  zajęcia wyciszająco      – relaksujące
  • gry i zabawy badawcze rozwijające zainteresowania otaczającym światem,
  • zajęcia  rozwijające  plastyczne,  muzyczne i  inne uzdolnienia  dzieci
  • gry  i zabawy  ruchowe w sali i na  powietrzu wspomagające  rozwój ruchowy dzieci
  • zabawy taneczne i integracyjne wspomagające rozwój emocjonalny      i społeczny dzieci
  • zajęcia wspierające  indywidualne  zainteresowania  dzieci
  • czynności  organizacyjne  i  porządkowe, praca  indywidualna,  zabawy dowolne, podsumowanie  dnia, rozchodzenie  się  dzieci,  indywidualne kontakty z rodzicami

W ciągu dnia odbywają się zajęcia dodatkowe (rytmika, język angielski, religia, zajęcia komputerowe)  wg ustalonego planu.                   

RAMOWY ROZKŁAD DNIA W PRZEDSZKOLU DLA GRUP RANNYCH

Realizacja  Podstawy programowej wychowania przedszkolnego

7.00 – 8.20  czas otwarty

  • schodzenie się dzieci, rozmowy z rodzicami,
  • czynności  opiekuńcze  i  organizacyjne, gry  dydaktyczne,
  • dowolne zabawy w małych zespołach, praca indywidualna,  
  • zabawy integrujące grupę, rytuał wspólnego rozpoczynania dnia

8.20 – 8.30    

  • zabawy ruchowe lub ćwiczenia poranne o wielostronnym ruchu, zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe przed śniadaniem                                                                        

8.30 – 9.00  śniadanie

9.00 – 10.00  czas zadaniowy

  • zajęcia programowe dla całej grupy wspierające rozwój dziecka (bloki tematyczne)

10.00 – 11.50  czas zabawowy

  • zabawy dowolne i organizowane przez nauczycielkę w sali i na terenie ogrodu przedszkolnego, spacery, wycieczki, rekreacyjne zajęcia w terenie, poznawanie środowiska, obserwacje, twórcza aktywność dzieci, słuchanie bajek i baśni, dowolna działalność plastyczna, praca wyrównawcza, podsumowanie dnia

11.50 – 12.00  

  • rozchodzenie się dzieci, czynności porządkowe, indywidualne kontakty z rodzicami

RAMOWY ROZKŁAD DNIA W PRZEDSZKOLU DLA GRUP POPOŁUDNIOWYCH

Realizacja  Podstawy programowej wychowania przedszkolnego

12.15 – 13.00  czas otwarty

  • schodzenie się dzieci, rozmowy z rodzicami, czynności  opiekuńcze i organizacyjne, gry dydaktyczne, dowolne zabawy w małych zespołach oraz zabawy o wielostronnym ruchu integrujące grupę, indywidualna praca z dziećmi, rytuał  wspólnego rozpoczynania dnia 

13.00 – 14.00  czas  zadaniowy

  • zajęcia programowe dla całej grupy wspierające rozwój dziecka (bloki tematyczne)

14.00 – 14.15  posiłek                       

14.15 – 17.00  czas zabawowy

  • zabawy dowolne i organizowane przez nauczycielkę w  sali i na terenie ogrodu  przedszkolnego, spacery, wycieczki, rekreacyjne  zajęcia w terenie, poznawanie środowiska, obserwacje, twórcza aktywność dzieci, słuchanie bajek i  baśni, dowolna  działalność plastyczna, praca wyrównawcza, podsumowanie dnia                                                                           

17.00 – 17.15 

  • rozchodzenie się dzieci, czynności  porządkowe, indywidualne kontakty  z  rodzicami