Lubię czynne odpoczywanie

Zapraszamy do korzystania z propozycji spędzania wolnego czasu w sposób aktywny :).

  • Gimnastyka z mamusią/tatusiem. Poćwicz z mamusią/tatusiem, bo…gimnastyki nigdy dość! Reaguj na sygnał dźwiękowy. https://www.youtube.com/watch?v=cGOK6AcTLZE
  • Słuchanie utworu o tematyce zdrowotnej Doroty Kossakowskiej „Sport to zdrowie“ Kacper chodzi do przedszkola. Lubi bawić się z kolegami i ze starszym bratem Michałem. Kiedy jest w przedszkolu najchętniej buduje z klocków wieże, domy i garaże. Z bratem urządzają zabawy na podwórku. Ścigają się, wspinają na drabinki i grają w piłkę nożną. Brat Kacpra chodzi do szkoły i na treningi piłki nożnej. Nie wie jeszcze, czy zostanie piłkarzem, ale lubi sport. Wie, że uprawianie sportu daje siłę, poprawia kondycję i hartuje organizm. Kiedy Kacper pójdzie do szkoły też zacznie trenować. Może razem z bratem? Jak myślicie, co trzeba robić, żeby być zdrowym? Czy trzeba uprawiać sport? A co trzeba jeść?
  • Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu z wykorzystaniem piłek, zachęcanie do aktywnego spędzenia czasu wolnego. Pobaw się na świeżym powietrzu z piłką lub skakanką.
  • „Małe i duże kroki”– zabawa rozwijające właściwą reakcję na umówiony sygnał. Pokonywanie przez dziecko odległość od wyznaczonego punktu do rodzica : krokami słoniowymi (duży wykrok), normalnymi krokami/podskokami, tip topami (stopa dostawiana do stopy).
  • Praca plastyczna Moja ulubiona forma czynnego wypoczynku. Do wykonania pracy, można wykorzystać wszystko co macie w domu: kredki/ pisaki/ wycinanki/ plastelinę/ farby, itp. Śmiało można też łączyć wybrane techniki.
  • Poruszanie się według słów rymowanki: Zrób do przodu cztery kroki … Zrób do przodu cztery kroki, I rozejrzyj się na boki. Tupnij nogą raz i dwa, Ta zabawa nadal trwa. Teraz w lewo jeden krok, Przysiad i do góry skok. Zrób do tyłu kroków trzy, By koledze otrzeć łzy. Klaśnij w ręce razy pięć, Na klaskanie też nasz chęć. Teraz obróć się dokoła I hurraaa! Zawołaj.
  • Zabawa logopedyczna z piłeczką ping-pongową. Przetransportuj piłeczkę pingpongową (lub inny, leciutki przedmiot) z jednego miejsca na drugie, wyłącznie za pomocą oddechu (dmuchając i nadając piłce kierunek) np. od kanapy do fotela i najdalej jak umiesz.
  • Ćwiczenia orientacji na kartce papieru. Poproście, aby dziecko narysowało 4 małe obrazki (np. piłkę, trójkąt, auto, kubek ), następnie niech je wytnie. Przygotujcie kartkę papieru. Potem dziecko umieszcza poszczególne obrazki wskazane przez R. miejsce, np. połóż trójkąt w lewym górnym rogu kartki, albo piłkę w prawym dolnym rogu itp.