Czekoladowe ćwiczenia logopedyczne

Dziś obchodzimy DZIEŃ CZEKOLADY 🙂 !

Z tej okazji mamy dla Was czekoladowe ćwiczenia logopedyczne, mniam !!!

*Gimnastyka buzi i języka
Na sam początek usprawnimy funkcjonowanie narządów artykulacyjnych. Najlepiej ćwiczyć przed lustrem lub kamerą internetową, tak aby widzieć wzorzec i swoje próby jego naśladowania.

Czekoladowe ćwiczenia języka
– Rozsmarowanie na talerzyku jogurtu (nutelli, miodu, dżemu), dziecko ma językiem rysować wzorki (obrazki, literki),

– Rozsmarowanie na talerzyku (podobnie jak poprzednio – czegoś smacznego), język ma (wyczyścić) talerzyk,

– Oblizywanie „wąsów” – oblizywanie buzi posmarowanej miodem (nutellą, jogurtem, bitą śmietaną), najlepiej tak, aby język nie wychodził poza kontur ust

– Zlizywanie z podniebienia czekoladki – najpierw smarujemy podniebienie czekoladą/dżemem/miodem, następnie dziecko językiem zlizuje smakołyk (przy otwartej buzi)

– Posmarowanie czymś smacznym kącików ust – dziecko ma językiem sięgć raz do jednego, raz do drugiego kącika ust.

*Ćwiczenia oddechowe połączone z dwufazowymi ćwiczeniami ruchowymi:
– u 5-6 latków ćwiczenia oddychania brzuszno – przeponowego.
Na początek rozruszanie przepony: dziecko stojąc i trzymając rączkę na brzuchu naśladuje śmiechy olbrzymów:
Ha, ha..… ,ho, ho….., hu, hu….., he, he….., hi, hi………
Potem leżąc trzyma jedną rękę na brzuchu, drugą na górnej części klatki piersiowej,
W czasie wdechu ręka leżąca na brzuchu unosi się znacznie wyżej niż druga /można na brzuszek dziecka położyć dużą tabliczkę czekolady– dziecko „huśta” ją na brzuszku.

* Ćwiczenie paluszkowe, ćwiczenie motoryki małej „Czekoladowa Babeczka”
Kartę pracy wydrukuj, przygotuj plastelinę, a następnie ozdób obrazek rozcierając plastelinę na papierze. Pamiętaj trzymać się zarysu.
Ważna informacja: Istnieje ścisły związek pomiędzy zdolnościami motorycznymi a mową dziecka. Rozwój zdolności motorycznych stwarza warunki wstępne dla wielu procesów psychologicznych, głównie rozwoju mowy i języka. Kiedy stymulujemy rozwój motoryki poprzez gry i zabawy paluszkowe, wpływamy pozytywnie na rozwój mowy i języka.

Źródło: http://calineczka-przedszkole.pl/kacik-logopedyczny-czesc-3-2/